TIREMONI - ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΠΙΕΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

Τεχνικα θεματα γυρω απο το τροχοσπιτο και το αυτοκινουμενο. Γραψτε και ανταλλαξτε αποψεις με αλλους τροχοσπιταδες γυρω απο τεχνικα θεματα που σας απασχολουν.
Άβαταρ μέλους
Admin
Δημοσιεύσεις: 840
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 12, 2008 7:47 am
Επικοινωνία:

Re:TIREMONI - ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΠΙΕΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

Δημοσίευση από Admin » Παρ Φεβ 17, 2012 10:56 am

Το AUTO 24 συγκέντρωσε ότι πρέπει να γνωρίζεται για τα ελαστικά του Ι.Χ. σας.

Επειδή έχουμε την απαίτηση από ένα λάστιχο να κατευθύνει τέλεια ένα αυτοκίνητο κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, θα πρέπει να γνωρίζουμε πώς τα προστατεύουμε, ποιες είναι οι ιδιότητές τους και τι μπορούν να προκαλέσουν όταν είναι φθαρμένα.

Όλες οι παραπάνω ερωτήσεις, αλλά και πολλές άλλες, βρίσκουν απάντηση στις παρακάτω σειρές.

Πίεση ελαστικών

Για την ασφάλεια σας είναι σημαντικό να έχουν σωστή πίεση τα λάστιχα σας!

Όλο το φορτίο του αυτοκινήτου στηρίζεται πάνω σε τέσσερις επιφάνειες επαφής που έχουν η κάθε μία το μέγεθος μιας παλάμης.

Το μέγεθος και το σχήμα αυτής της επιφάνειας επαφής εξαρτάται άμεσα από την πίεση του ελαστικού, γι’ αυτό είναι σημαντικό να ελέγχετε τακτικά την πίεση στα λάστιχα σας.

Τα λάστιχα δεν είναι στεγανά. Υπάρχει απώλεια πίεσης περίπου 0,5 bar το χρόνο. Εάν αυτή δεν αποκατασταθεί έγκαιρα μπορεί να γίνει επικίνδυνη.

Άλλες επιπτώσεις

Σε κάθε περιστροφή του τροχού, το λάστιχο πιέζεται. Αυτή η πίεση ονομάζεται τόξο. Το ελαστικό μπορεί να έχει την μέγιστη επίδοση, μόνο εάν το μέγεθος του τόξου ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του κατασκευαστή.

Με λιγότερη πίεση το λάστιχο είναι πολύ πιεσμένο. Το τόξο είναι αυξημένο, αυτό οδηγεί σε υπερθέρμανση η οποία κουράζει το λάστιχο και χειροτερεύει όσο πιο γρήγορα πάμε.

Τί είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί;


Εάν για μεγάλο χρονικό διάστημα κινούμαστε με μειωμένη πίεση το ελαστικό κινδυνεύει να αποκολληθεί.

Αποκόλληση είναι η αποκοπή της ζώνης κύλισης. Προκαλεί ένα απότομο κλατάρισμα το οποίο ακολουθείται από την καταστροφή του ελαστικού.

Ποιός ο ρόλος της σωστής πίεσης στο φρενάρισμα;


Η πίεση παίζει σημαντικό ρόλο στην κατά μήκος πρόσφυση ειδικά τη στιγμή του φρεναρίσματος.

Με πίεση μειωμένη κατά 1 bar, η διαφορά 4 μέτρων απόστασης φρεναρίσματος αντιστοιχεί σε ένα αυτοκίνητο, αυτό μπορεί να τα αλλάξει όλα.

Πως επηρεάζεται η πρόσφυση


Όταν ένα αυτοκίνητο κινείται σε μια σταθερή πορεία, αναπτύσσονται σημαντικές εγκάρσιες δυνάμεις στο ελαστικό.

Μπαίνοντας σε μία στροφή, για παράδειγμα σε μια πλατεία με 50 χ.α.ώ. η πλάγια δύναμη που αναπτύσσεται ισοδυναμεί με το βάρος του αυτοκινήτου.

Η πλάγια πρόσφυση εξαρτάται από το μέγεθος και το σχήμα της επιφάνειας επαφής. Εξαρτάται επίσης από την εγκάρσια ακαμψία του ελαστικού. Αυτοί οι παράγοντες είναι άμεσα συνδεδεμένοι με την πίεση.

Με λάστιχα που έχουν μειωμένη πίεση κατά 1 bar μειώνεται η δυνατότητα του αυτοκινήτου να διατηρήσει την πορεία του.

Εάν ο οδηγός επιταχύνει και άλλο, το αυτοκίνητο φεύγει από την πορεία του και αυτό μπορεί να το οδηγήσει έως και εκτός δρόμου.

Τι λένε οι στατιστικές μετρήσεις;

Ένα καλά φουσκωμένο λάστιχο είναι σημαντικό και αυτό φαίνεται από τις στατιστικές μετρήσεις που αποδεικνύουν, ότι ένα στα δέκα ατυχήματα οφείλεται στη λάθος πίεση που έχουν τα λάστιχα;

Πως μπορούμε να προφυλάξουμε τα ελαστικά μας


Ελέγχοντας συστηματικά την πίεση κάθε 15 ημέρες. ( με το tiremoni έχετε έλεγχο online κάθε ώρα και στιγμή που κινείτε το όχημα σας )

Ωστόσο, δε θα πρέπει να παραλείπουμε να ελέγχουμε την καλή κατάσταση του τροχού και της βαλβίδας, χωρίς να ξεχνάμε ποτέ την ασφάλεια της (καπάκι).

Ποιά είναι η σωστή πίεση;


Μπορείτε να συμβουλευτείτε τους πίνακες πιέσεων που υπάρχουν στα πρατήρια και τα βουλκανιζατέρ.

Σημειώστε ότι πολλές φορές, οι πιέσεις είναι διαφορετικές μεταξύ των μπροστινών και των πίσω ελαστικών.

Οι ειδικοί λένε, ότι τα πιο καινούρια ελαστικά πρέπει να μπαίνουν εμπρός και το κάνουν αυτό σκεπτόμενοι πως τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν την κίνηση εμπρός, όποτε επιβαρύνονται με τη μετάδοση, την κατεύθυνση και το μεγαλύτερο όγκο του φρεναρίσματος.

Όμως υπάρχει και μια παράμετρος που λέει, ότι εάν το αυτοκίνητο είναι πολύ φορτωμένο και έχουν τοποθετηθεί τα φθαρμένα ελαστικά πίσω, αυξάνεται δραματικά ο κίνδυνος κλαταρίσματος εν ώρα κίνησης (κάτι που θα μπορούσε να αποβεί θανατηφόρο).

Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο, ακολουθείστε τις προδιαγραφές που αναφέρονται στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου σας. Να θυμάστε, ότι με όσο μεγαλύτερο φορτίο και ταχύτητα επιβαρύνεται ένα λάστιχο, τόσο μεγαλύτερη πίεση χρειάζεται.

Οι προτεινόμενες πιέσεις είναι υπολογισμένες έτσι ώστε να υπάρχει η σωστή ισορροπία μεταξύ άνεσης και ασφάλειας. Είναι απαραίτητο να τις ακολουθούμε.

Οικονομία στην τσέπη μας


Τα σωστά φουσκωμένα λάστιχα εξοικονομούν βενζίνη, γιατί προχωράει καλύτερα. Η διαφορά πίεσης κατά 1 bar με ταχύτητα130 km/h επιτρέπει μείωση τόσον λίτρων, σαν να κινείσαι δωρεάν περίπου τρεις εβδομάδες.

Ακόμη, επιμηκύνουμε τη διάρκεια ζωής των ελαστικών, γιατί φθείρονται λιγότερο. Άρα, ξοδεύουμε λιγότερα χρήματα.

Τί είναι το Run Flat ελαστικό;


Είναι μια νέα μορφή ελαστικού με πιο ανθεκτικά πλαϊνά, ενισχυμένα με ειδικό μίγμα γόμας για να μεταφέρεται το φορτίο με μηδενική πίεση.

Αυτό το είδος δίνει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να συνεχίσει να κινείται για 80 km χωρίς αέρα, με μέγιστη ταχύτητα 80 km/h.

Έτσι, υπάρχει σημαντική μείωση του κινδύνου ξεζαντρίσματος, όταν το ελαστικό έχει μηδενική πίεση.

Πηγή: Michelin


Απάντηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες